tirsdag den 3. januar 2012

Tirsdag D.3/1

Logbog for tirsdag D.3/1
6.E:
Tja, man må sige at jeg blev modtaget rigtig godt. Både eleverne, min praktiklærer og støttelæreren kom og tog rigtig godt imod mig. Da timen gik igang skulle jeg ud og snakke med min praktiklærer omkring ændringer af planen samt møder jeg får mulighed for at deltage i. Mellemtrinsmøde, teammøde om elevplaner samt skole/hjem samtaler. Jeg sagde bare "Ja tak" til det hele. Hvor er det fedt at jeg får mulighed for det.
Men der skal flyttes lidt rundt i mit planlægningsskema da der er kommet nogle turer ud af huset for eleverne, som jeg så sandelig også er blevet tilbudt at deltage i.

Observation - på kun en enkelt lektion og ikke 2 som jeg havde håbet på.
Men dette var også nok til at jeg kunne konstatere at jeg glæder mig rigtig meget til at komme igang med mit forløb. Timen foregik med at eleverne skulle sidde helt stille og lytte. Det havde de også gjort i timen forinden samt haft 20min. læsning (stillesidende) uden pauser. Dette kunne man tydelig se på dem. en elev ud af 16 deltog aktivt i samtalen, og 5 andre gentog hvad den deltagende elev lige havde sagt. resten sad i deres egen verden og gabte på skift. Men velopdragende var de da der ingen uro var.
Min praktiklærer tog fat i mig bagefter og sagde at hun mente det var godt at jeg lavdede noget aktivt med eleverne i mit forløb også med vekselvirkning. Så det er jo dejligt at få ros for sin planlægning allerede inden forløbet er gået igang.

3.klasserne Idræt:
meget turbulent og totalt kaos med struktur ind over. 70 børn med krudt i R.... at få det til at fungere er jo som en gave sendt fra oven. Så er rigtig spændt på hvordan det kommer til at gå når jeg skal stå for undervisningen.

Mødet:
Ja, her måtte vi så konstatere at ikke alle havde fået besked omkring det, så det er flyttet til næste tirsdag. Dog er der lige kommet et ekstre møde fredag, for planlægning af timerne til næste tirsdag skal vi jo forresten også lave... Jamen altså totalt forvirring - men det er virkeligheden. (Åbenbart)

Imorgen står den på præsentasion, brainstorm og endnu et møde...
Velkommen til virkeligheden, Annette!

4 kommentarer:

  1. Jeg tillader mig lige at kommentere - ikke fordi jeg som sådan har noget med specialpædagogik at gøre men fordi jeg sammen med Laura afprøver bloggen som praktikværktøj.
    Jeg vil ikke kommentere på indholdet i indlægget selvom det glæder mig at du er kommet godt i gang, men i stedet høre om du kan sætte ckf-etiketter på det? Både så vi kan se hvordan det fungerer og for at give overblik over praktikforløbet.
    På forhånd tak!
    -pgu

    P.s. hvis du ikke ved hvordan så besøg lvpraktikdummy.blogspot.com for hjælp.

    SvarSlet
  2. super at du er godt igang Anette. hverdagen rammer hurtigt en med møde og den slags unoder. hvilken af klasserne er specialklasse? og er de med i idræt?
    laura

    SvarSlet
  3. super at du er godt igang Anette. hverdagen rammer hurtigt en med møde og den slags unoder. hvilken af klasserne er specialklasse? og er de med i idræt?
    laura

    SvarSlet
  4. Hej Peter.
    Det er helt ok med en fremmed kommentar. Jo jeg kan godt sætte etiketter på. Men umiddelbart kan jeg ikke se det er relevant endnu, men når jeg har deltaget i det nævnte skal jeg nok skrive om det samt tilføje etiketter udfra hvilken ckf det hører under.

    Hej Laura.
    6.E er specialklassen. Jeg skal have pigerne fra 6.E i idræt, men først fra på mandag.

    SvarSlet