tirsdag den 24. januar 2012

Tirsdag D.24/1

Logbog tirsdag D.24/1
5.B
Endelig kom vi til de uger hvor eleverne skal være kreative. Jeg havde her valgt at eleverne fik lov at arbejde ud fra den holistiske tilgang. Det funderede rigtig godt, hvor jeg løbende kunne give de analytisk fungerende elever lidt rammer op omkring opgaven. De skulle lave en fremtids person og havde her fået forskellige materialer til rådighed. Det blev modtaget rigtig godt, og alle elever fordybede sig i opgaven.
3. klasserne Idræt.
Jeg måtte lave ændring i planen da der stadig er håndværkere i den ene sal. Så inden weekenden havde jeg lavet forslag til ændring, som var sendt til de andre i teamet og hurtigt blev godkendt. Jeg føler mig virkelig som en del af deres team, samtidig med at de lader mange beslutninger op til mig, Hvilket jeg synes er udfordrende og lærerigt.
Efter timen havde jeg vejledning med min lærer, hvor der stort set kun var ros fra hendes mund. Hun følte mere jeg var en kollega end en praktikant, da hun synes det virkede naturligt for mig at gå ind og forklare og sætte i gang i undervisningen, samtidig med at jeg bidrog til ideer og var initiativtager til mange af aktiviteterne samt planlægningen. Så det er jo super fedt at få sådan en besked. Det løfter da så sandelig også ens selvværd en del.
Mellemtrins møde:
Jeg deltog i dag i mellemtrins møde, som ikke var helt som det plejer. Der skal laves ny skolestruktur i Ringsted kommune. Dette gør at samtlige lærere ikke aner hvad deres fremtid på skolen er, og om de i det hele taget har et job efter sommerferien. Så der var meget negativitet omkring de ting de skulle planlægge og komme til enighed omkring. Jeg snakkede kort med min praktiklærer bagefter, som forklarede at det normalt ikke forløber sådan, men jeg har fuldt forståelse for deres situation, og ved godt at et møde normalt ikke foregår på den måde.

1 kommentar:

  1. kære Anette,
    det var da heldigt at du oplevede det. Det er realiteten for rigtig mange kommuner i øjeblikket og måske også for jer når i kommer ud

    SvarSlet