tirsdag den 10. januar 2012

Tirsdag D.10/1

Logbog tirsdag D.10/1
6.E
Eleverne fik deres tip en 13’er tilbage. Vi tog en snak omkring at det er vigtigt at de husker at lytte til læreren og hinanden, da de ting der bliver sagt godt kan være fornuftige ting som man kan bruge senere. Så snakkede vi lidt omkring ugen som kommer hvor vi skal se film. Men før vi kan det skal vi igennem et referat af den første film. Vi snakkede om hvad et referat er, så eleverne vidste at det kun er de vigtige ting der bliver nævnt. Jeg valgte her at læse højt for eleverne, med stop for afklaring af ord, da mange af dem slet ikke kan læse. Vi gennemgik derefter hvad de havde hørt. Og tog fat på vigtige dele og grund til at handlingen forløber som den gør. På et tidspunkt fornemmer jeg at eleverne er helt i deres egen verden, og jeg vælger derfor at få dem op og hoppe lidt strække ud ved bordet, lave sprællemand, og diverse bevægelser. Så var de klar igen. Og vi fik slutte fælles samtale på klassen af, så eleverne i morgen er klar til at se ”tilbage til fremtiden 2” til sidst fik de mulighed for at gøre dem forstillinger omkring hvordan de tror at tidsmaskinen ser ud. Så det bliver spændende i morgen at se om deres forestillinger stemmer.
3. klasserne idræt.
Så var det min tur til at holde styr på alle eleverne. Vi valgte dog at dele dem op så det var halvdelen af 3 3.klasser der var med mig og Mette. Timen forløb fint med en del uro, dog måtte vi droppe nogen af planerne da tiden løb fra os. Men det vi ikke nåede i dag, kan vi så supplere med næste gang.
Møde:
Endnu engang møde. Her stod den på planlægning af de næste uger for 3.klasserne. Men det var lidt som om at det var mig der skulle komme med ideer og tanker og overvejelser kun. Dette gjorde jeg også, men det var ikke sådan at jeg lige havde forestillet mig at et fælles planlægningsmøde skulle foregå, så det sagde jeg (sådan lidt pakket ind) og vupti, pludselig sidder vi alle og planlægger et basket forløb med mine ideer som udgangspunkt, men vi skaber struktur og fælles kommer frem til mål, differentiering, forudsætninger , handling og organisering. Så det var rigtig lærerigt at deltage i.
Sikke en lang dag. Jeg er nu godt brugt. Men kommer i dag hjem med en masse nye input.  

Ingen kommentarer:

Send en kommentar