tirsdag den 7. februar 2012

Tirsdag D.7/2

Logbog tirsdag D.7/2
Synes at det at være i praktik nu er blevet en del af hverdagen. Jeg føler mig rigtig godt tilpas på skolen, på gangene, i klasserne, på lærerværelset og generelt rigtig glad for at være lærer. Ja jeg føler mig virkelig som en lærer. Jeg bliver inddraget i alt hvad der er. Jeg kommunikerer med andre end blot praktiklærere. Jeg går til møder, jeg booker lokaler, computere, kamera, jeg har forberedelse, jeg har undervisning og alt hvad der ellers hører til jobbet. Jeg har fået et kæmpe ansvar! Det at få lov at stå selv med eleverne, at det er MIG der skal tage stilling til forskellige ting og bliver inddraget i diskussioner eller problemer. Det bekræfter mig i at det er det rigtige jeg har gang i. Jeg har fået en hverdag til at fungere, og jeg kan godt mærke at jeg er ved at forberede mig på at praktikken snart er slut. Vi har vinterferie og så har jeg kun en uge tilbage på skolen. Hvor er det egentlig sørgmodigt ikke at vide om jeg idet hele taget kommer ud og får en lærerstilling når jeg er færdig. Jeg er i denne uddannelse gået igennem en ekstrem personlig udvikling, og det er gået op for mig at jeg er ved vejs ende. Men hvor jeg dog samtidig glæder mig.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar