mandag den 6. februar 2012

Mandag D.6/2

Logbog mandag D.6/2
Morgenen på lærerværelset
Der var i dag en meget trykket stemning på lærerværelset, da de ansatte i dag får svar på om de har arbejde efter sommerferien og hvor. Jeg fik personligt besked fra ledelsen om at min praktiklærer i idræt var gået hjem for i dag da hun har fået besked om fyring efter sommer, da hun ikke har afsluttet sin bachelor og er dermed ikke færdiguddannet. Dette gjorde at jeg fik en øjenåbner omkring hvor vigtigt det er at få afsluttet sin uddannelse, for når der skal sorteres i lærerne som de gør nu i Ringsted kommune, er de ufaglærte de første der ryger.
6.E, idræt piger
Det går bare rigtig godt med pigerne. De fortæller mig at de slet ikke plejer at svede så meget som de gør når de har mig. Men jeg presser dem også til at deltage. Jeg tror man skal passe på med at undervurdere de elever der går i specialklasse, for jeg synes ikke de skal skånes for at få succesoplevelser der faktisk er mulige at finde frem. Jeg har brugt meget tid på at lave denne serie så pigernes interesser og kompetencer bliver tilgodeset, samt differentieret ud fra deres forskellige niveauer. Jeg må indrømme at det har været rigtig svært at strukturere en idrætsundervisning så meget og samtidig undgå at det bliver for forvirrende for eleverne. Men det er lykkedes og pigerne er ekstremt glade og engagement i undervisningen.
Jeg skal senere i dag til supervisionsmøde og efterfølgende skole/hjem samtaler, så det bliver spændende.

1 kommentar:

  1. kære anette,
    det lyder altså hårdt. Du må tilbage og skrive din bachlor.

    SvarSlet