onsdag den 8. februar 2012

Onsdag D.8/2

Logbog onsdag D.8/2
Trods at jeg skrænter en del og har det rigtig skidt valgte jeg at tage af sted, for jeg føler ikke at jeg bør misse timerne, da alle timer giver mig stof med hjem.
6.E
Der var mange grupper der ikke havde fået printet deres billede historie ud. Og 2 grupper som var klar til fremlæggelse. Jeg valgte her at dele dem, så dem der manglede at printe ud gik med støttelærer på biblioteket og resten blev tilbage med mig. Jeg skrev så på tavlen, hvad fremlæggelserne skulle indeholde, så de havde noget at forholde sig til. og når grupperne kom tilbage efter at have printet ud, gik de automatisk i gang med at forberede deres fremlæggelse.
En enkelt gruppe havde mistet deres historie. Dette gav en god opsang fra mig af, da jeg gentagne gange havde været efter dem sidst fordi de var meget useriøse, og pjattede en del. Mindst 5 gange var jeg henne ved deres gruppe sidst for at minde dem om at de skulle gemme, og sagde at jeg skulle have det på mit usb stik som sikkerhed. Men det er ikke blevet gjort. Så de mente at de slap for at fremlægge. Men det gør de ikke. Jeg måtte derfor give dem nye ting de skal fremlægge, samtidig med at de må beskrive deres historie ud fra deres produktion i stedet. Så nu må vi se hvordan det går.
En anden gruppe med piger, havde heller ikke deres (grundet sygdom), så her måtte jeg også bede dem om at lave en anden form for fremlæggelse.
Jeg har haft en elev der i alle de uger jeg har været der har nægtet at deltage, men har dog lavet en smule af gangen. For første gang i dag så jeg at denne elev, af eget initiativ ville lave hans historie færdig. Jeg havde ikke booket kamera, men til alt held havde jeg mit eget med, så han kunne tage billede og få det lavet færdigt. Og det gjorde han. Så han blev rost meget i dag, for det han har lavet er rigtig godt.
Timen i dag gik rigtig godt. Eleverne er klar til at fremlægge i morgen, og jeg tror det er godt at vi får afsluttet emnet nu, ikke det bliver trukket alt for i langdrag.
5.B
Jeg havde booket computere og eleverne havde selv mobiler, kamera og ledninger med. (jeg har booket kamera i forkert uge, UPS!) Men jeg sagde egentlig bare hej, og mindede dem om hvilke krav der var, og så gik de i gang. I denne klasse så jeg virkelig fordybelse, samarbejde og opgaveløsning på højt niveau. Disse elever tager en opgave til sig, og alle gør et forsøg på deltagelse. Der er her også mere forståelse for hinandens ideer, og eleverne er rigtig gode til at lytte, argumentere og komme til resultater. (stor forskel fra 6.E, da de ikke kan forholde sig til andre end dem selv) De har arbejdet rigtig godt, og jeg gav enkelte grupper, dog kun 2 af gangen, til at gå ud på gangen og tage billeder. Så timen forløb som planlagt og på fredag skal de lave det færdigt.
Så dagen er gået rigtig godt, trods helbredets tilstand.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar