tirsdag den 7. februar 2012

Super visions møde

Super visions møde
Jeg var mandag D.6/2 med til supervisions møde. Jeg havde forståelsen af at jeg skulle hører nogen elev cases blive taget op i teamet og at de hertil fik hjælp og redskaber til hvad de kan gøre for at hjælpe den enkelte elev.
Men det var slet ikke det jeg oplevede.
Da damen udefra fik af vide at teamet ikke havde holdt teammøde siden hun havde været der sidst, begyndte hun straks at snakke om teamsamarbejde.  Teamet består af meget forskellige mennesker, med hver deres meninger og holdninger til hvilke behov der er for hvad. Men det er ikke noget jeg har oplevet som et større problem. Det jeg har oplevet som et problem er at 6.E har nogle elever, hvor lærerne virkelig ikke ved hvad de skal stille op, og de har brug for noget professionelt hjælp og redskaber til hvordan de skal håndtere disse børn.
Men denne dame talte meget pædagogisk til teamet, og satte dem til lytte-opgaver omkring deres følelser. Jeg må indrømme at jeg på et tidspunkt synes det var lidt pinlig at være til stede i lokalet, for måden hun snakkede til dem på, var så nedladende i forhold til at det er voksne mennesker, der gir udtryk for at de har et problem og at de har brug for hjælp. Samt at alle ytre enig mening omkring at det ikke er det de har gang i nu de har brug for. Men det blev trukket så meget i lang drag, social rundkreds og akvarium snak.
Jeg valgte at prøve at holde min mening for mig selv, men jeg er løbende blevet spurgt om hvad jeg synes og der har jeg altså været ærlig. Jeg synes at det var spild af alles tid, og kan simpelthen ikke forstå hvorfor de ikke har brugt den mødetid fra dette supervisionsmøde på et ganske alm. teammødet, så havde de da fået rundet nogle ting der måske havde været noget mere relevante end det de snakkede om her.
Jeg ved godt at samarbejde er en rigtig vigtig del, specielt når det omhandler børn med specielle behov. Men når alle i teamet i bund og grund er enige om at der ikke er et problem i teamet, men at de har problemer med eleverne, og de hver især er løbet tør for ideer til at takle dem, så må man jo blive mere konkret i stedet for at spilde tiden.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar